آموزش ایلوستریتور و فتوشاپ و دیجیتال مارکتینگ

۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

سئو چیست و کاربرد آن به درد چه کسانی میخورد

سلام دوستان ، برای شروع دسته بندی سئو در وبسایت تصمیم به تهیه مقاله ای با عنوان سئو چیست؟ گرفتیم که فکر می کنم اطلاعات خوب و نسبتا کاملی ( البته به طور خلاصه ) در اون هست که برای نوآموزهای این علم جذاب می تواند مفید و کابردی باشد.

خب، بریم سراغ مقاله : 

در این مقاله می خواهیم برای کاربرای تازه وارد به حوزه ی دیجیتال مارکتینگ توضیح دهیم که سئو چیست ؟

اگر وبسایت دارید یا به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین هستید، حتما بار ها نام سئو (SEO) را شنیده اید و درباره اهمیت آن و نتیجه ای که دارد افسانه هایی به گوشتان خورده است.

اما سئو واقعا چیست. در این مقاله می خواهیم به طور مفصل به پاسخ این سوال بپردازیم و کمی هم درباره روش انجام این کار و نتایج آن صحبت کنیم. اگر به این مباحث علاقه دارید، کمی وقت گذاشته و این مقاله را بخوانید.

سئو(SEO) چیست؟

سئو چیست؟
سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو است.

سئو در معنای ساده یعنی تلاش برای بالا بردن رتبه وبسایت در موتور های جستجو و گرفتن بازدید از آن. در حال حاضر موتورهای جست و جو اکثر بازدید وبسایت ها را تامین می کنند.

سئو کردن چگونه است؟

برای اینکه روند انجام سئو را بشناسیم، ابتدا لازم است کمی درباره نحوه کار موتورهای جستجو بدانیم.

پیش از پیدایش موتورهای جستجو،‌ هر کس میخواست اطلاعاتی را در وب پیدا کند، باید آدرس سایتی که اطلاعات مورد نظر در آن بود را از قبل بداند. با بزرگ تر شدن اینترنت و گسترش وب و افزایش تعداد وبسایت ها، عملا درصد بسیار بالایی از وبسایت ها کاملا ناشناخته می ماندند، حتی اگر اطلاعات بسیار نابی در آنها بود.

ظهور موتورهای جستجو

برای حل این مشکل موتورهای جستجو به وجود آمدند. موتورهای جستجو با کمک ربات‌هایی تمام سطح وب را اسکن کرده و آن را شاخص گذاری می‌کردند،‌ یعنی صفحات وب را بر اساس کلماتی که در آن‌ها استفاده شده بود، شماره‌گذاری و نشانه‌گذاری می‌کردند.

با این کار وقتی کلمه‌ای در موتورهای جستجو سرچ می‌شد، آن‌ها صفحات مرتبط با کلمه‌ی جستجو شده را پیدا کرده و به کاربر نمایش می‌داند. حال هر چقدر آن کلمه، در صفحه بیشتر استفاده شده بود،‌ آن صفحه رتبه بهتری هم می‌گرفت.

سوء استفاده از ساده بودن موتورهای جستجو

همان‌طور که گفتیم در ابتدا تعداد کلمه در صفحه مهم‌ترین ملاک موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایت‌ها بود. همان‌طور که می‌توان حدس زد،

سو استفاده های بسیاری از این موضوع شد و عملاً مدیران وب‌سایت ها برای بالا بردن سایتشان در گوگل به کاری جز تکرار کلمه احتیاج نداشتند و به این ترتیب سطح وب پر از سایت هایی شد که تنهای محتوایشان تکرار یک کلمه بود.

هوشمند شدن موتورهای جستجو به خصوص گوگل

پس از آن گوگل و موتور جستجوهای دیگر با بهبود الگوریتم و استفاده از هوش مصنوعی ملاک‌های بسیار بیشتری را برای رتبه دهی به سایت‌ها در نظر گرفتند که در ادامه به برخی از این ملاک‌ها،‌ خواهیم پرداخت. اما وقت آن است که به پاسخ سؤال اصلی بپردازیم؛

سئو کردن یعنی چه. سئو کردن تلاش در جهت مطابق کردن وب‌سایت با ملاک‌های موتورهای جستجو است. در حقیقت در عمل سئو، ابتدا ملاک‌های موتور جستجو شناسایی می‌شود و سپس تلاش می‌گردد وب‌سایت هر چه بیشتر با این ملاک‌ها مطابقت داشته باشد.

چرا سئو مهم است؟

در یک جمله، زیرا سئو پول‌ساز است؛‌ برای درک این موضوع به یک مثال توجه کنید:‌

فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید و می‌خواهید برای افزایش فروش دست به انجام تبلیغات بزنید. برای این کار چند گزینه پیش روی شما قرار دارد، می‌توانید در روزنامه‌ها و مجلات تبلیغ چاپ کنید یا اینکه در رادیو و تلویزیون و حتی شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای تبلیغاتی پخش کنید. تمام این روش‌ها ثابت‌شده و اثربخش هستند. اما اگر سایت شما سئو شده باشد نتیجه‌ای به مراتب بیشتر و سودآورتر خواهید گرفت.

وقتی شما به انجام تبلیغات در روزنامه،‌ تلویزیون و … می‌پردازید،‌ پیام تبلیغاتی خود را به سطح وسیعی از مخاطب‌های گوناگون می‌رسانید که اکثر آن‌ها هیچ احتیاجی به لوازم ورزشی ندارند و عملاً درصد بسیار بالایی از پولی که خرج تبلیغات کرده‌اید، هیچ نتیجه و سودی به شما نمی‌رساند.

اما فرض کنید کسی بخواهد لوازم ورزشی بخرد،‌ با سرچ کردن یک کلمه مثل “ساک ورزشی ”در گوگل به دنبال محصول مورد نظرش می‌گردد. اگر شما در این کلمه در صفحه نتایج گوگل رتبه بالایی داشته باشید،‌ او وارد سایت شما شده و از شما خرید خواهد کرد. در این روش تمام کسانی که وارد سایت شما می‌شوند مشتری بالقوه شما هستند و اگر سایتتان طراحی خوبی داشته باشد، اکثر آن‌ها به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.

مزیت‌های سئو چیست؟

  • سئو باعث افزایش بازدید از سایت می‌شود.
  • باعث برند شدن و بالا رفتن اعتبار وب‌سایت می‌شود.
  • باعث فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود می‌شود.
  • اغلب کاربران موتورهای جستجو تنها روی یکی از 5 نتیجه اول از صفحه نتایج کلیک می‌کنند؛ بنابراین اگر برای مطالب خود به دنبال خواننده هستید یا برای فروشگاه خود به مشتری نیاز دارید، ناچارید که در رتبه‌های بالای نتایج جستجو باشید.
  • سئو تنها برای سازگاری با موتورهای جستجو نیست، بلکه یک سئوی خوب موجب بهبود تجربه کاربری و کاربرد بیشتر یک وب‌سایت می‌شود.
  • سئو برای دیده شدن وب‌سایت شما در شبکه‌های اجتماعی مفید است. نزدیک به سه میلیارد نفر از مردم جهان حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. محتوای شما اگر در نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشد و کاربر آن را انتخاب کند، به‌احتمال زیاد در یکی از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود و این اشتراک به معنای یک لینک مفید برای بهبود رتبه وب‌سایت شماست.
  • سئو ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی دارد.
  • هزینه‌ای که برای سئو می‌شود،‌ چندین برابر بازگشت سرمایه در پی خواهد داشت

خب حالا که روند انجام سئو و اهمیت آن را شناختیم، کمی جزئی‌تر راجع به آن صحبت می‌کنیم :‌

مهم‌ترین ملاک‌های موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایت‌ها

کمی قبل‌تر راجع به تکرار کلمه در متن به عنوان اولین ملاک موتورهای جستجو صحبت کردیم. این مسئله هنور هم بسیار مهم است اما ملاک های فراوان دیگری نیز اهمیت پیدا کرده‌اند. دو مورد از مهم‌ترین این ملاک‌ها را بررسی می‌کنیم:‌

محتوا

گوگل و بسیاری دیگر از موتورهای جستجو عاشق محتوا هستند. هر چه تولید محتوا در سایت بهتر و باکیفیت‌تر انجام شود‌،‌ سایت رتبه بهتری نیز خواهد گرفت. از انواع محتوا می‌توان به متن، ویدئو، عکس و … اشاره کرد.

لینک

گوگل برای سنجش اعتبار وب‌سایت ها، لینک هایی که به آن سایت داده شده است را بررسی می‌کند. هر چه لینک‌ها از وب‌سایت‌های باکیفیت‌تر و با تعداد بیشتری باشند، رتبه سایت بهتر خواهد بود.

انواع سئو

انواع سئو
انواع سئو

از حدود بیست سالی که از تولد سئو می‌گذرد،‌ روش‌های بسیاری برای انجام آن ایجاد شده است. در این قسمت به بررسی انواع سئو می‌پردازیم.

سئو کلاه سفید (white Hat SEO) چیست؟

در این روش سعی می‌شود، تمام روند انجام سئو منطبق بر قوانین گوگل باشد. در سئو کلاه سفید تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌ها کاملاً پیرو قوانین گوگل هستند به همین جهت به آن سئو اخلاقی نیز میگویند. این روش نیاز به زمان زیادی دارد، اما نتایج آن ماندگار و بلندمدت خواهد بود.

سئو کلاه سیاه(Black Hat SEO) چیست؟

برخلاف روش قبلی که سعی می‌شد تمام روند سئو قانونی باشد، در این روش تمام سعی سئوکار بر فریب موتور جستجو و بالا آوردن رتبه سایت از طریق شیوه‌های غیرقانونی و دور زدن الگوریتم‌های گوگل است. این روش بسیار سریع عمل می‌کند و نتیجه آن را در مدت زمان بسیار کمی می‌توانید ببینید،‌ اما این‌گونه سئو کردن بسیار خطرناک بوده و در صورتی که گوگل متوجه آن شود، وب‌سایت به طور کامل از نتایج جستجو حذف خواهد شد.

سئو کلاه خاکستری ( Gray Hat SEO) چیست؟

در این روش سعی می‌شود از مجموعه‌ای از تکنیک‌های دو روش قبلی استفاده شود. این نوع سئو کردن نیاز به تخصص بالایی دارد و اگر درست انجام نشود ممکن است نتایج بدی برای وب‌سایت در پی داشته باشد. سئوی خاکستری مدت‌زمان نسبتاً کمی برای اجرا نیاز دارد و می‌توان آن را بهترین و تخصصی‌ترین روش سئو نامید.

در حال حاضر روش بک لینک PBN که ما برای شما آماده کرده ایم و می توانید به راحتی آن را برای وبسایت خود سفارش دهید یک روش سئو کلاه خاکستری است.

آیا وب‌سایت من نیاز به سئو دارد؟

در یک پاسخ کوتاه؛ بله. تمامی وب‌سایت‌ها نیاز به سئو کردن دارند. اگر می‌خواهید در اینترنتت دیده شوید به سئو کردن احتیاج دارید. بدون سئو کردن و گرفتن رتبه در گوگل، وب‌سایت شما‌ منزوی خواهد شد و هیچ‌وقت بازدیدکنندگان زیادی نخواهد گرفت.

چگونه سئو کنیم؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم،‌ سئو روش‌های مختلفی دارد. پیش از همه‌چیز باید بدانید موتور جستجو چه ملاک‌هایی دارد و در حال حاضر کدام ملاک‌ها از بقیه مهم‌تر هستند. پس از آن باید استراتژی سئو خود را تنظیم کنید و در این استراتژی تمام روش‌ها و تکنیک‌هایی که باید برای سئو کردن استفاده شوند را مشخص کنید.

اگر تخصصی در این زمینه ندارید و تازه با خواندن این مقاله با سئو و اهمیت آن آشنا شدید، بهتر است انجام سئو را به یک متخصص واگذار کنید. توجه داشته باشید که سئو کردن سایت بدون داشتن دانش کافی در این زمینه، می‌تواند منجر به حذف کامل وب‌سایت از نتایج جستجو شود.

هزینه انجام سئو

هزینه انجام سئو به عوامل بسیاری بستگی دارد از جمله نوع وبسایت، سطح رقابت، زمان انجام کار و … . توجه داشته باشید که سئو کردن با کلمه کلیدی انجام می‌شود، یعنی شما تعیین می‌کنید که می‌خواهید وقتی یک کلمه در گوگل سرچ شد شما در صفحه اول نتایج باشید.

مسلماً در صفحه نتایج جستجو هر چه رقیبان بزرگ‌تر و قدرتمندتری داشته باشید، هزینه و زمان انجام سئو نیز بیشتر خواهد بود.

ارسال سفارش سئو

قبل از شروع همکاری با متخصص سئو بهتر است انتظارات و اهداف خود از سئو را به طور کامل مشخص کنید. اگر در انجام این کار هیچ دانش و تجربه‌ای ندارید می‌توانید با ما تماس گرفته و مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

تیم ما با سئو کردن تعدادی از وب‌سایت‌های ایرانی مطمئن است که می‌تواند سئو وب‌سایت شما را نیز به نحو احسن به عهده بگیرد.

در حال حاضر به دو طریق می توانید برای انجام سئو از طریق تیم ما اقدام کنید :

  • سئو تضمینی : اگر هیچ تخصص و دانشی نسبت به علم سئو ندارید ، به شما پیشنهاد می کنیم از این سرویس ما استفاده کنید.
  • بک لینک PBN : اگر اصول ابتدایی سئو را پیاده سازی کردید اما نتیجه ی مد نظر خود را نمیگیرید سرویس لینک سازی PBN نتایج شما را به شدت بهبود خواهد بخشید.

حرف آخر

در مقاله ی سئو چیست؟ قصد داشتیم شما را با اصول کلی سئو آشنا کنیم ، اما باید بدانید این علم پیچیده و در حال رشد، ظرافت های بسیاری دارد که با عدم رعایت یک نکته ی کوچک می تواند به افت سایت شما منجر شود.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید این علم را بهتر بیاموزید به هیچ وجه روی دامنه ی اصلی تان روش های مختلف را امتحان نکنید که می تواند عواقب خیلی بد برای شما داشته باشد.

 

منبع: https://danialtaherifar.ir/what-is-seo/

۳۰ شهریور ۹۸ ، ۲۰:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال طاهری فر

9 توانمندی مورد نیاز دیجیتال مارکترها

« ۹ توانمندی که دیجیتال مارکتر‌ها به آن نیاز دارند از نگاه NYC به شرح ذیل است:

➖ تفکر استراتژیک
➖ سئو 
➖ طراحی وب
➖ تحلیل داده‌ها
➖ توانمدی‌های مرتبط با محتوا
➖ تبلیغات فیسبوک(پلتفرم‌های اجتماعی)
➖ توانائی طراحی
➖ توانمدی‌های مرتبط با تجربه‌ی کاربری
➖ دانش هوش مصنوعی
من هم اضافه می‌کنم: مفاهیم کلاسیک بازاریابی و تبلیغات که اصلاً نباید از آنها غافل شد.» 
 

 

کانال تخصصی دانیال طاهری فر در تلگرام @danialtaherifar

۲۹ شهریور ۹۸ ، ۰۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانیال طاهری فر

وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟ ما در این مقاله قصد معرفی محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا را داریم.شاید بد نباشد بدانید که اغلب وبسایت هایی که روزانه به آن ها سر می زنید با این cms قدرتمند ساخته شده اند.

اگر از کاربران فعال اینترنتی هستید،اگر وبلاگ نویس بوده باشید، و یا اگر تا حالا سایتی افتتاح کرده باشید،بعید به نظر می رسد که تا حالا اسم وردپرس را نشنیده باشید.

معرفی وردپرس :

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای ساده برای طراحی و ساخت وب سایت و سرویس های جمعی وبلاگدهی است.

بیش از 34% از برترین وب سایت های اینترنت با این نرم افزار تحت وب دینامیک و متن باز (open source) تولید شده اند که درصد قابل توجهی برای یک سیستم مدیریت محتوا به حساب می آید.

وردپرس چیست؟

وردپرس نرم افزاری است که برای همه ی سلیقه ها و نیازها طراحی شده است . تاکید آن روی دسترسی آسان، عملکرد قوی، امنیت و سادگی در استفاده است.سازندگان ا ورد پرس اعتقاد دارند بهترین سیستم مدیریت محتوا نرم افزاری است که کمترین نیاز را به تنظیمات اولیه داشته باشد و بر همین اساس رابط کاربری نرم افزار پایه ی ورد پرس بسیار ساده است و به همین دلیل به راحتی می توانید با آن کار کنید.با تمام سادگی های در نظر گرفته شده در ورپرس ویژگی های قدرتمندی برای رشد و توسعه دارد.همین موضوع باعث ایجاد پلاگین ها و افزونه های فراوان برای توسعه ی شخصی سازی سیستم وردپرس شده است.

اگر شما نیز به فکر راه اندازی اشکال مختلفی از وب سایت، یا کسب و کار اینترنتی و یا حتی طراحی و ساخت اپلیکیشن هستید، سیستم ورد پرس دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

از وب سایت و وبلاگ گرفته تا پورتال های پیچیده ،پورتفولیوهای جذاب،گالری های عکس پیشرفته، فروشگاه های اینترنتی و وب سایت های تجاری، و حتی خیلی از اپلیکیشن ها با استفاده از وردپرس ساخته می شوند.

تاریخچه ی wordpress

وردپرس در 2003 با همکاری مایک لیتل (Mike Little) و مت مولنوگ (Matt Mullenweg) به شکل b2/cafelog شروع به فعالیت کرد.

این نرم افزار بسیار کاربردی با گذشت زمان به طرق مختلف توسعه یافته است و نسخه های بروز رسانی شده ی آن به صورت رایگان در دسترس هستند. ورد پرس این امکان را برای همگان فراهم می آورد که محتوای مورد علاقه ی خود را در هر زمینه ای تولید کرده و در سطح اینترنت منتشر کنند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس، که در بیش از 70 زبان قابل دسترسی است، در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد و پر طرفدار ترین CMS متن باز به شمار می رود. نکته ی قابل توجه این سیستم این است که افرادی که تبحر تکنیکی زیادی ندارند نیز می توانند از این نرم افزار استفاده کنند و افرادی که از تسلط بیشتری دارند می توانند به طرق مختلف این نرم افزار را طبق نیاز های خود شخصی سازی کنند.


برخی ویژگی هایی که وردپرس در اختیار شما قرار می دهد:

ورد پرس نرم افزار انعطاف پذیری است که در عین حال استفاده از آن ساده است.

چرا باید از وردپرس استفاده کنیم؟
چرا وردپرس؟

شما آزاد هستید که از ورد پرس به طرق مختلف بهره بگیرید و طبق نیاز های خود آن را تغییر دهید. نرم افزار ورد پرس نه تنها رایگان است بلکه دست شما را باز می گذارد که روی ویژگی های مطلوب خود کنترل داشته باشید.
در ادامه به برخی از ویژگی هایی که ورد پرس در اختیار شما قرار می دهد اشاره شده است.

سادگی

همان طور که گفته شد یکی از بارز ترین مزیت های ورد پرس سهولت در بکارگیری این نرم افزار است. این نرم افزار برای استفاده ی همگان طراحی شده است و بکارگیری آن نیازمند دانش تکنیکی بالایی نیست. با استفاده از ورد پرس می توانید سریع و به صورت آنلاین محتوای خود را از طریق وب سایت تان انتشار دهید.

انعطاف پذیری

با وردپرس می توانید هر نوع وب سایتی را که دوست دارید بسازید، مثل وبلاگ ها و وب سایت های شخصی، وبلاگ عکس، وب سایت تجاری، پروفایل های حرفه ای، وب سایت های دولتی، مجله یا وب سایت های خبری، گروه های آنلاین، حتی شبکه ای از وب سایت ها. می توانید از قالب های مختلف برای زیبا کردن وبلاگ خود استفاده کنید. حتی می توانید برای خودتان اپلیکیشن بسازید.

انتشار آسان محتوا

با ورد پرس می توانید پست و صفحه بسازید، به آن ها فرمت دهید، رسانه ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و با یک کلیک آن را در وب سایت قرار دهید.

انواع مختلفی از فرمت های پست را می توان هنگام طراحی قالب ایجاد کرد و زیبایی دو چندانی در سایت شما ایجاد خواهد شد.

مطلب نوشتن در سیستم وردپرس به سادگی یک سیستم وبلاگدهی کلاسیک است.

مدیریت کاربر

قرار نیست همه ی کاربران به تمامی بخش های وب سایت شما دسترسی یکسان داشته باشند. شما می توانید دسترسی کاربران مختلف را برای بخش های مختلف وب سایت خود تعریف کنید.

به این صورت می توانید کاربران و کارمندانی با سطح دسترسی مختلف داشته باشید. نویسنده ، انالیز کننده ی مطالب و سئوکار شما نیاز به دسترسی های مختلفی دارند که با این امکان می توانید آنها را به راحتی مدیریت کنید.

مدیریت رسانه

با وردپرس می توانید به راحتی و با سرعت، با روش کشیدن و رها کردن (Drag & Drop )، تصاویر و فایل های چند رسانه ای مختلف را آپلود کنید، متن و توضیحات به آن ها اضافه کنید.

در ورپرس یک امکان ویژه هم برای تولید گالری های تصاویر وجود دارد که ظاهری بسیار جذاب می توانند ایجاد کنند.

سیستم قالب ساده

وردپرس دارای سه قالب پیش فرض است اما اگر این قالب ها برای شما جالب توجه نباشند، وردپرس دارای یک دایرکتوری قالب است که تعداد بسیار زیادی قالب را برای زیبا سازی سایت در اختیارتان قرار می دهد. حتی اگر این دایرکتوری نیز مطلوب شما نباشد می توانید در صورت نیاز قالب مورد نظر خود را با یک کلیک آپلود کنید و ظاهر دلخواه را به وب سایت خود بدهید.

سعی ما بر این است که به زودی تعدادی قالب با کیفیت فارسی برای شما آماده کنیم تا به راحتی بتوانید آن ها را برای ساخت وبسایتتان استفاده کنید.

ارائه شده در زبان های مختلف

ورد پرس در بیش از 70 زبان در دسترس است و خبر خوش اینکه این نرم افزار به زبان فارسی نیز ارائه شده است.

بهینه شده برای موتور های جستجو ( سئو – SEO )

ورد پرس طبق اصول سئو برای موتور های جستجو بهینه سازی شده است که مزیت مهمی به شمار می رود. علاوه بر این افزونه های فراوانی در این زمینه برای این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند ساخته شده که قدرت این نرم افزار را در این زمینه به خوبی افزایش می دهند. معروف ترین پلاگین ها برای اضافه کردن قابلیت های سئو به وردپرس پلاگین های All in One Seo Pack ، پلاگین Yoast و پلاگین Ultimate SEO هستند.

همچنین گاهی اوقات لازم است بعضی از ساختارها در وردپرس را اصلاح کنیم.

البته سئو ابعاد محتلفی داره ، از جمله سئو داخلی و سئو خارجی . وردپرس در زمینه ی سئو داخلی انعطاف پذیر و آماده ی برنامه ریزی مناسب هست.

برای سئو خارجی هم راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این زمینه می توانید از سرویس های ما استفاده کنید :

نصب وردپرس

نصب وردپرس به سادگی امکان پذیر است و نسخه های بروز این نرم افزار در دسترس شما قرار دارند. نصب و بروز رسانی این نرم افزار کاملا رایگان است.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای یک زیربرنامه ی نصب کننده است که با دریافت یک سری اطلاعات به سادگی روی سرور یا میزبان شما قابل نصب هست.

به زودی آموزش های نصب وردپرس را برای شما تهیه خواهیم کرد.

آزادی عمل

وردپرس تحت لیسانس GPL یا General Public License کار می کند که حامی آزادی عمل کاربر است. شما آزاد هستید به هر شکلی از این نرم افزار استفاده کنید: آن را نصب کنید، به کار ببرید، آن را تغییر دهید و به اشتراک بگذارید. همان طور که قبلا نیز اشاره شد شما می توانید ویژگی های مطلوب خود را در این نرم افزار شخصی سازی کنید تا مطابق با نیاز های شما باشد.

پیش نیازهای نصب ورد پرس:

برای اینکه بتوانید ورد پرس را نصب کرده و استفاده کنید، سیستم شما باید موارد زیر را ساپورت کند:

  • PHP ورژن 7.3 یا بالاتر
  • MySQL ورژن 5.6 یا بالاتر و یا MariaDB ورژن 10.1 یا بالاتر
  • ساپورت HTTPS

    هر سروری که PHP و MySQL را ساپورت کند برای اجرای وردپرس مناسب است اما در کل Apache و Nginx سرور های ارجح هستند.
    در عین حال برای امنیت بیشتر توصیه می شود به جای استفاده از نام کاربری مشترک وردپرس از نام کاربری شخصی خودتان استفاده کنید.

آیا روی هاستینگ های ایرانی می توانیم وردپرس نصب کنیم؟

بله. تقریبا روی همه ی هاستینگ های ایرانی می توانید از سیستم وردپرس استفاده کنید.

توجه کنید که هاست لینوکس باید تهیه کنید و اگر نیاز به سرعت بالاتری نسبت به یک مصرف معمولی دارید باید از سرویس های هاستینگ ویژه ی وردپرس استفاده کنید.

 

منبع : https://danialtaherifar.ir/what-is-wordpress/

۱۹ شهریور ۹۸ ، ۰۳:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال طاهری فر

بک لینک PBN

سلام به همه ی دوستان ، یک سرویس جدید به سرویس های سایت اضافه شد که مخصوص دوستان وبمستر و کسانی است که می خواهند جایگاهشان را در گوگل ارتقا بدهند.

بک لینک پی بی ان (PBN) بیشترین اعتبار را می تواند برای سایت شما به ارمغان بیاورد.

این نوع بک لینک قدرتی معادل با چند رپورتاژ را به صفحه هدف شما منتقل می کند.در علم سئو ( بهینه سازی موتورهای جستجو) از روش های مختلفی برای بهبود رتبه سایت های هدف استفاده می شود که یکی از برجسته ترین روش های این روزها بک لینک PBN است.

در حال حاضر در وب فارسی اغلب سایت هایی را که در سطر نتایج میبینید دارای این نوع بک لینک ها هستند.

بک لینک PBN چیست؟

اگر بخوایم تعریف جامعی داشته باشیم در ابتدا باید به تعریف “بک لینک” بپردازیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک در واقع به لینک هایی گفته می شود که به یک سایت ارجاع داده شده اند.سایت هایی که سایت ما را معرفی کرده اند و به دلیلی ( از جمله کیفیت بالای مطالب آن سایت یا … ) آن سایت را به عنوان منبع مطلب لینک می کنند.

در گذشته که الگوریتم ها ساده تر بودند سایت ها صرفا با افزایش تعداد لینک ها شروع به اعتبار سازی می کردند و با پرداخت مبلغی ناچیز می توانستند میلیون ها لینک به صورت کامنت، پروفایل و در کل لینک های اسپم خریداری کنند.اما …

دوره ی لینک سازی اسپم به سر آمده است

در حال حاضر ساختار الگوریتم های گوگل به صورتی هست که دیگر به هر لینک و بک لینکی اهمیت نمی دهد.

لینک هایی از نظر گوگل مهم هستند که دارای هویت بالا باشند.

بک لینک PBN چیست؟

بک لینک پی بی ان (PBN) خلاصه شده ی عبارت Private Blog Networks است.شبکه ی خصوصی وبلاگ ها ترجمه ی مناسبی برای این عبارت است.به این معنی که ما برای لینک سازی به سبک PBN نیاز به یک شبکه ی وبلاگی با هویت بالا داریم.

برای ایجاد چنین ساختاری اغلب تعداد زیادی وبلاگ با موضوعات مختلف ایجاد می شود و شروع به بالا بردن اعتبار دامنه ی این وبلاگ ها می کنند.در آخر از این وبلاگ ها برای اعتبار بخشیدن به سایت های هدف استفاده می شود.

در واقع بک لینک پی بی ان یک بک لینک در شبکه ی چند لایه است که اعتبار بالایی را به سایت شما خواهد داد.

آیا بک لینک پی بی ان باعث پنالتی شدن سایت می شود؟

این روش از چند سال پیش در لیست روش های بلک هت قرار گرفت.البته تمام لینک هایی که به هر صورتی از طریق صاحب سایت ایجاد شوند به عنوان روش کلاه سیاه شناخته می شوند.

بنابراین برای اجرای این روش باید حتما ظرافت های خاصی را رعایت کرد.در واقع بک لینک های PBN اصولی ( که قابل تهیه از طریق همین سایت هستند ) اصلاح شده ی روش بلک هت هستند که با ترکیب روش های کلاه سفید تبدیل به متد کلاه خاکستری شده اند.

اگر بدون علم کافی شروع به اجرای PBN شوید، سایت شما به سرعت به سمت پنالتی شدن و حذف از گوگل نزدیک می شود.

روشی که ما این کار را برای شما انجام می دهیم، روشی امن و با کیفیت است که قدرتی فوق العاده را برای شما ایجاد می کنیم.شاید نتوان روش دیگری را با این روش امن و قدرتمند مقایسه کرد.

 

خرید بک لینک PBN

۱۷ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۵۶ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانیال طاهری فر

نقاشی دیجیتالی یک هدیه ی هنری و ماندگار

سلام دوستان ، یک خبر دارم واستون 

تصمیم گرفتم کار نقاشی دیجیتال را به صورت رسمی ادامه دهم. 

در سایت قسمتی ایجاد کردم که شما می تواند برای خودتان یا عزیزانتان سفارش نقاشی دیجیتال بدهید.

خیلی خوشحال میشم که چهره ی شماها رو به تصویر بکشم .

برای سفارش دادن نقاشی دیجیتال به این آدرس برید : 

 

سفارش نقاشی دیجتالی چهره 

 

بعضی از نمونه کارها در لینک بالا وجود داره.

من از دو نرم افزار از شرکت آدوبی + قلم نوری وکام برای طراحی تصاویر استفاده می کنم.

برای سفارش سه عکس با کیفیت از خودتون لازم هست که برای من ارسال کنید.

منتظر شما و تصاویرتون هستم 

۰۳ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال طاهری فر

آموزش فتوشاپ به زبان فارسی

سلام مجدد دوستان ، قصد دارم دسته ی آموزش فتوشاپ را فعال تر از قبل کنم. آموزش های مختلفی برای شما در نظر گرفتم که طی زمان کم کم واستون می سازم و آپلود می کنم . آموزش های مثل آموزش های مقدمات و معرفی ابزارهای فتوشاپ به طور دقیق ،  رتوش ( ریتاچ ) عکس های پرتره ، آموزش های سه بعدی در فتوشاپ ، حتی می خوام بهتون یاد بدم چطور تصاویر متحرک ایجاد کنید .

شما دیگه چه چیزی هست که دوست داشته باشید از این نرم افزار خفن یاد بگیرید ؟ 

فتوشاپ یا adobe photoshop معروف ترین نرم افزار ویرایش عکس هست که از سال 1990 توسط کمپانی آدوبی تولید و منشر شد .

طی این سال ها این شرکت به طور مداوم روی گسترش این نرم افزار کار کرده به طوری که تقریبا هر سال یک ورژن جدید از نرم افزار آدوبی فتوشاپ منتشر می شود که در نسخه های جدید ، پله به پله ، امکانات جدید و جالبی به آن اضافه می شود به طوری که تقریبا هیچ کاربری نیست که اسم این نرم افزار را نشنیده باشد یا حتی روی سیستمش یک بار نصب نکرده باشد.

اگر می خواید آموزش کامل فتوشاپ مقدماتی و پیشرفته و حرفه ای را یاد بگیرید کافیه با من همراه باشید ، آموزش ها به صورت تصویری و ویدئویی هستند که این باعث میشه با صرف زمان کم تری مطالب را بیاموزید.

نرم افزار فتوشاپ در پلتفرم های ویندوز و مک منتشر شده است .

 

در حال حاضر چند آموزش در سایت وجود داره که خیلی می تونه بهتون کمک کنه ، مثل تکنیک کلیپینگ مسک یا ایجاد ناحیه فوکوس و .... 

منتظر سوالات و نظرات شما عزیزان هستم.

 

تمامی آموزش های من در زمینه ی فتوشاپ از طریق لینک زیر در دسترس هستند  :

https://danialtaherifar.ir/photoshop-tutorials/

 

۰۱ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۱۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
دانیال طاهری فر

رفع مشکلات فنی و کار بر روی سایت

سلام 

خب خب  این مدت همش داشتم روی بحث های فنی و تکنیکی کار می کردم 

قالب سایت عوض شد 

بهینه سازی های مختلفی انجام شد 

و یک سری بستر مناسب آماده شده برای تولید محتوا برای آینده ی نزدیک 

امیدوارم که خیلی زود بتونم مطالب خوب و قدرتمندی واستون تولید کنم که بتونه بهتون کمک کنه 

 

ممنون از همراهی شما با دانیال طاهری فر ♥ 

 

راست شما چه آموزش هایی را بیشتر دوست دارید ببینید ؟ 

 

آموزش فتوشاپ یا ایلوستریتور ؟ 

ترفند های ویندوزی یا وردپرس ؟ 

یا آموزش های جدید شبکه های اجتماعی ؟ 

 

۰۱ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دانیال طاهری فر