و یا بوجود آوردن یک محتوای مکتوب یا دیجیتال، در فضای واقعی و یا مجازی.حالا یک کتاب یا مقاله یا مطلبی در یک وبلاگ یا سایت، و یا پستی در اینستاگرام و تلگرام و یا موزیک و عکسی که در یک صفحه وب آپلود می کنید و… . در واقع محتوا، فقط نوشته نیست.نوشته اولین چیزی است که در خصوص محتوا به ذهن میرسد.محتوا میتواند متنی، تصویری، ویدئویی، گرافیکی، صوتی و … باشد.
همه اینها نوعی از انواع تولید محتواست.
اما امروز و شرایط روز، تولید محتوا را به نوعی ویژه تر و خاصتر نموده و اهمیت آنرا به طرز قابل توجهی افزایش داده است.
اهمیت خاص و ویژه محتوا بخصوص در عصر حاضر، غیرقابل کتمان است. امروز لازم است برای نشان دادن معیار ارزشمندی و توانمندی در هرجایگاه، شغل،حرفه، مهارت و هنری که باشیم تولید محتوای مرتبط با آن را بصورت حرفه ای، واقعی و ایده آل انجام دهیم.
آموزش یوتیوب را برای شما عزیزان و همراهان گرامی شروع کرده ایم که امیدوارم از آن بالاترین بهره را ببرید و بتوانید با دنبال کردن این آموزش ها به طور حرفه ای در این شبکه به فعالیت بپردازید.
یوتیوب چیست؟
کمتر کسی پیدا میشود که با یوتیوب آشنا نبوده و حداقل یکبار از آن استفاده نکرده باشد.با این حال با توجه به محدودیت های کاربران ایرانی ودیرتر آشنا شدن برخی از هموطنان لازم داسنتیم که مقاله ی آموزش کار با یوتیوب را تهیه کنیم.
یوتیوب دومین سایت پرطرفدار و پربازدید جهان پس از سایت گوگل است که با داشتن بیش از 1.300.000.000 ویدئو کلیپ، بزرگترین منبع ویدئویی جهان بوده و با آپلود بیش از 300 ساعت ویدئو در هر دقیقه، به طور فزایندهای بزرگ و بزرگتر میشود. این غول اینترنتی در سال ۲۰۰۵ ایجاد شد و پس از خریداری توسط گوگل در سال ۲۰۰۶ به یکی از اصلیترین سایتها و شرکتهای زیرمجموعه گوگل تبدیل شد.
این روزها هر چیزی که در گوگل جستجو کنید میتوانید حداقل یک ویدئو درباره آن در یوتیوب پیدا کنید. انواع و اقسام ویدئوها در یوتیوب وجود دارد که مخاطبین بسیار زیادی هم دارند. در ابتدا یوتیوب یک وبسایت اشتراک ویدئو بود که کاربران عادی ویدئوهای ساخته خود را روی آن با دیگران به اشتراک میگذاشتند. اما با ورود کمپانیهای تلویزیونی بزرگ یوتیوب بسیار جدیتر از قبل شده و به عنوان رقیب تلویزیونهای سنتی پا به میدان گذاشت.
روزانه میلیونها نفر از سراسر جهان با سایت یوتیوب کار میکنند و به گذاشتن ویدئو یا تماشای ویدئوهای دیگران میپردازند. بسیاری هم این کار را به صورت حرفهای دنبال میکنند که به آنها یوتیوبر گفته میشود که اغلب درآمدهای بسیار خوبی نیز از این راه کسب میکنند.
وضعیت یوتیوب در ایران
یوتیوب سالیان زیادی است که در ایران فیلتر شده و تا همین چند سال پیش کاربران ایرانی زیادی در آن فعالیت نمیکردند و حتی نام یوتیوب بین مردم ناشناخته بود. اما در چند سال اخیر دو اتفاق باعث شد که کاربران ایرانی با یوتیوب آشنا و جذب آن شوند. اولین اتفاق حذف فروش اینترنت خانگی به صورت حجمی بود که مشکل هزینه زیاد تماشای فیلم آنلاین را رفع و آن را قابل دسترس میکرد، اتفاق دیگر نیز فیلتر شدن تلگرام و مجهز شدن اکثریت مردم به ابزارهای دور زدن فیلترینگ بود. این دو عامل دست به دست هم داده و دسترسی و استفاده از یوتیوب را بین کاربران ایرانی رواج دادند. تا جایی که تعداد زیادی از ایرانیها، یوتیوبر شده و از این راه کسب درآمد میکنند.
کسبوکارهای اینترنتی نیز با مشاهده گرایش زیاد کاربران به یوتیوب، به فعالیت و تولید محتوا در این شبکه اجتماعی روی آوردند و نتیجههای بسیار خوبی هم از آن دریافت کردند.
از آنجایی که دیگر یوتیوب یک ابزار غیر قابل دسترس نیست و کاربران به طور روزانه از آن استفاده میکنند. اگر کسبوکار اینترنتی و آنلاین دارید، لازم است کار با این شبکه اجتماعی را یاد گرفته و تولید محتوا برای آن را شروع کنید. در این مقاله به صورت گام به گام نحوه کار با یوتیوب و آپلود ویدئو روی آن را توضیح میدهیم.
نحوه ثبت نام در یوتیوب
اگر حساب جیمیل دارید، برای کار کردن با یوتیوب نیاز به ثبتنام ندارید، اما اگر جیمیل ندارید، حتماً باید یک حساب جیمیل ایجاد کنید. برای ساخت یک حساب جیمیل باید از این آدرس باید اقدام کنید.
پس از پر کردن موارد خواستهشده، روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. در این مرحله باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. اگر برای شما پرچمی غیر از پرچم ایران نمایش داده شد، روی آن کلیک کرده و به دنبال نام و پرچم ایران بگردید و آن را انتخاب کنید.
پس از وارد کردن شماره تلفن، به مرحله بعد میرویم. در این مرحله باید کدی که از طریق اس ام اس برایتان فرستاده شده است را وارد کنید. ممکن است اطلاعات شخصی دیگری مثل تاریخ تولد و … نیز از شما پرسیده شود که باید آنها را به درستی وارد کنید.
پس از اتمام این کار شما یک حساب کاربری گوگل و یک جیمیل در اختیار دارید که میتوانید به وسیله آن از تمامی سرویسهای گوگل از جمله یوتیوب استفاده کنید.
به سایت یوتیوب به نشانی http://youtube.com رفته و در صورتی که به طور خودکار در سایت sign in نشدهاید، از قسمت نشان داده شده برای وارد کردن اطلاعات خواسته شده و ورود به سایت اقدام کنید.
نکته: اگر به طور خودکار یوتیوب حساب کاربری شما را شناخته باشد، به جای دکمه Sign in، یک دایره که عکس شما داخل آن است را مشاهده خواهید کرد.
سرویس جدیدی که برای شما تدارک دیدیم سرویس یک ماهه ی اکانت moz هست که با داشتن آن دریچه ای جدید به دنیای سئو برای شما باز خواهد شد.اطلاعات جامع و دقیقی از سایت خودتان و رقبایتان به دست خواهید آورد.
با خرید و استفاده از اکانت MOZ Pro میتوانید سایت خودتان و رقبایتان را به خوبی آنالیز کنید .
اکانت MOZ چیست؟
سایت Moz یکی از مراجع رسمی در زمینه بهینه سازی موتورهای جست و جو است که ابزار فوق العاده ای ارائه داده است که می توانید با تهیه ی آن از این امکانات فوق العاده به خوبی استفاده کنید.
یکی از بزرگترین مزیت های این اکانت بررسی تمام صفحات سایت شما ، قدرت آن ها ، لینک های ورودی به آن صفحات و … است.
در بحث سئو یکی از کارهای مهمی که باید انجام داد تحلیل و رصد کردن رقباست تا بتوانیم از آن ها بالاتر بزنیم یا خودمان را به آن ها نزدیک کنیم.
اگر با بحث سئو آشنا نیستید پیشنهاد می کنم مقاله ی سئو چیست را در سایت دانیال طاهری فر ،در قسمت سئو ،مطالعه کنید.
امکانات سایت MOZ
در این وبسایت قابلیت دنبال کردن جایگاه کلمات کلیدی سایت شما وجود دارد. به این صورت که لیست کلمات خود را وارد می کنید و در پنل کاربری خود می توانید جایگاه این کلمات را در مکان های مختلف دنبال کنید و تغییرات آن ها را دنبال کنید.
امکان فوق العاده ی دیگری که در این ابزار وجود دارد ، قسمتی است با عنوان site crawls ، در این قسمت تمام صفحات سایت شما بررسی می شوند و هر کدام که دارای مشکل خزش یا کدها متا باشد به صورت دسته بندی شده برای شما نمایش داده خواهد شد تا بتوانید مشکلات آن صفحات را برآورده کنید و سایتی بهتر از قبل داشته باشید.
برخی مشکلات که در این قسمت مشخص می شود شامل موارد زیر می شود :
عنوان بیش از اندازه بلند
نبودن تگ های توضیحات
آدرس بیش از حد بلند
عنوان خیلی کوتاه
و ….
امکانات نسخه حرفه ای MOZ را می توانید از طریق همین سایت تهیه کنید.ما با قیمتی مناسب این اکانت را در اختیار شما قرار می دهیم.
برای خرید اکانت MOZ کافی است در این وبسایت با یک ایمیل معتبر ثبت نام کنید. (ترجیحا ایمیل یاهو یا جیمیل)
ایمیل و رمز عبور خود را برای ما ارسال کنید تا اکانت شما را به نسخه ی حرفه ای تبدیل کنیم.
اگر هم نمی توانید خودتان اکانت بسازید ما این کار را برای شما انجام خواهیم داد.
بعد از در اختیار داشتن این اکانت می توانید به اطلاعاتی دست پیدا کنید که شاید هرگز فکر نمی کردید رقبایتان چنین کارهایی کرده اند. یا مشکلاتی را در وبسایت خودتان مشاهده می کنید که تا قبل از آن هرگز به آن ها توجه نکرده بودید.
سئو تضمینی به سرویس بهبود رتبه در عبارات کلیدی مد نظر شما گفته می شود که شما بعد از پرداخت می توانید از بهبود جایگاهتان مطمئن باشید و سرویس دهنده بعد از ارائه ی سرویس به شما متعهد می شود که اگر بهبودی را تجربه نکردید هزینه ی شما را بازگرداند.
سئو تضمینی از سرویس هایی است که خیلی از شما عزیزان به دنبال آن هستید و بارها با بنده برای این موضوع تماس گرفته اید.
اگر با سئو به حد کافی آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم مقاله ” سئو چیست ؟” را مطالعه کنید.
برای رفاه شما عزیزان تصمیم گرفتیم سرویسی را ارائه دهیم که از صفر تا 100 پروژه ی سئو شما را به عهده بگیریم.
در پکیج لینک سازی PBN تصور ما این است که شما تمام ساختارهای لازم برای سئو را بهینه کرده اید و تیم ما صرفا لینک سازی را برای شما انجام خواهد داد.
طی تجربه ای که با مشتریان داشتیم متوجه شدیم که اغلب سایت هایی که سفارش لینک سازی پی بی ان PBN ارسال می کنند دارای مشکلات فراوانی هستند که این مشکلات علاوه بر اینکه بر کارایی سایت خودشان اثر می گذارد همچنین باعث می شود که قدرت کافی را بعد از لینک سازی نتوانند دریافت کنند.
به همین منظور لازم دانستیم که پکیج جامع برای سئو در نظر بگیریم.
برخی خدمات سئو که در بسته ی سئو تضمینی ارائه می شود :
بهینه سازی تگ های استاندارد
بهینه سازی ساختار سایت
بهینه سازی سرعت وبسایتهای وردپرسی به ارزش 500 هزار تومان
تهیه ی حداقل یک مقاله برای معرفی کار شما ( بنا به موضوع به ارزش 50 تا 150 هزارتومان )
لینک سازی به دو روش مختلف (به ارزش حداقل 1 میلیون تومان )
ارسال رپورتاژ در چند وبلاگ سطح بالا
بهینه سازی تصاویر صفحه هدف
بهینه سازی عناوین صفحه هدف
طراحی تصویر اختصاصی برای صفحه هدف شما در صورت نیاز ( به ارزش 200 هزار تومان )
بازنویسی متن صفحه ی هدف شما در صورت نیاز
بهینه سازی لینک های خروجی در وبسایت شما
بررسی و بهینه سازی سئو داخلی شما
ثبت مقاله مرتبط با کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی
اجرای برخی از تکنیک های به خصوص تیم خودمان ( به ارزش 500 هزارتومان )
و …
بعد از انجام این پروژه برای شما توسط تیم ما بهبود وضعیت سایت شما در رقابت جایگاه کلمات قطعی خواهد بود.
آیا سئو تضمینی واقعیت دارد؟
به طور کلی احتمالا جواب این سوال منفی است.اما منظور از منفی بودن این است که ما نمی توانیم تضمین کنیم که شما خط اول گوگل را تصاحب می کنید، کاری که ما برای سایت شما انجام می دهیم مجموعه ای کامل از روش های بهینه سازی است که در نتیجه به پیشرفت شما منجر می شود ، و جایگاهی که به دست می آید مرتبط با قدرت رقبای شماست.
ما تمام تلاشمان را می کنیم تا باعث پیشرفت شما شویم. اما هیچوقت قول رتبه ی اول را به شما نمی دهیم، ولی به شما قول می دهیم که باعث افزاییش اعتبار شما بشویم
شاید نکاتی که در ادامه به اونها اشاره میکنیم، بسیار ساده باشه، اما در نظر داشته باشید که رسیدن به رتبههای بالای گوگل بدون در نظر گرفتن این موارد تقریبا غیر ممکنه!
1. قابل ایندکس بودن: مطالب یک سایت در مرحله اول باید قابل کرال شدن باشه. گوگل قبل از اینکه بخواد به محتوای شما رنک بده، باید بدونه که اصلا اون محتوا وجود داره.
2. مناسب برای گوشی: در حال حاضر حدود 63 درصد سرچهای گوگل با گوشی های هوشمند انجام میشه. عددی که هر روز هم در حال رشد کردنه. پس طبیعیه که سایتهایی که ریسپانسیو نیستند به سرعت رتبههاشون رو از دست بدند.
3. سرعت لود شدن: نمیشه به طور حتم گفت که گوگل به سایتهایی که سرعتشون بالا هست ریت بالاتری میده، اما میشه مطمئن بود که سایتهایی که سرعتشون پایینه توسط گوگل جریمه میشن.
4. بکلینک (عضو جدایی ناپذیر): بک لینک همیشه همراه سئو بوده، شاید الان مثل قدیم اولین اولویت نباشه اما قطعا یکی از مهمترین عوامل هست.
5. محتوای با کیفیت: گوگل همیشه میخواد مفیدترین و مرتبطترین لینک رو به مخاطبی که در حال جستجو هست نشون بده، پس با کیفیتترین محتوایی که میتونید رو بسازید. مطمئن باشید که بازخورد رفتار کاربرهاتون بر روی رفتار گوگل تاثر میگذاره. رعایت این موارد، جزو اصول اولیه است و اصلا تضمین کننده رتبه شما نیست، اما رعایت نکردنش قطعا باعث سقوط به رتبههای پایینتره...
اپراتورهای گوگل برای جست و جوی پیشرفته با استفاده از این عبارات میتوان به صورت حرفهای تر جست و جو و اطلاعات خاصی را از گوگل استخراج کرد.به این کار گوگل هکینگ یا دورکینگ (dorking)نیز گفته میشه
intitle,allintitle: پرای پیدا کردن صفحههایی که تایتل آنها شامل عبارت مورد نظر ماست. مثال:عبارت زیر تمام صفحههایی را پیدا میکنه که تایتل آنها شامل divar است intitle:divar 〰️〰️〰️ inurl,allinurl:برای پیدا کردن صفحههایی که آدرس آنها شامل عبارت مورد نظر ماست. مثال:عبارت زیر تمام صفحههایی را پیدا میکنه که آدرس آنها شامل کلمهی amir است inurl:amir 〰️〰️〰️ filetype:جست و جوی یک فایل خاص 〰️〰️〰️ allintext,intext:صفحه هایی که متن آنها شامل عبارت مورد نظر ماست عبارت زیر سایتهایی که متن آنها شامل کلمه مورد نظر ماست را برمیگرداند intext:example 〰️〰️〰️ site:جست و جو در یک وب سایت خاص عبارت زیر عبارت مورد نطر ما را در یک وب سایت خاص جست و جو میکند. site:example.com Keyword استفاده از این عملگر بدون کلمه کلیدی تعداد صفحات ایندکس شدهی یک وب سایت را در گوگل نمایش میده.
Google قوانین خود را برای نحوه و زمان نمایش نتایج جستجو Reviews Rich و review stars به روز کرده است ، به طور خلاصه ، در حال حاضر قوانین جدید مطرح شده، تعریف جدیدی از ست کردن تایپ های مختلف schema برای نتایج review snippets است. به این صورت که self-serving reviews ( یا نظرات و دیدگاه های متعصبانه ) اجازه نمایش ندارند و مشخص بودن نام چیزی که شما مورد بررسی قرار می دهید الزامی است.
انواع تایپ های پشتیبانی شده Schema در زیر لیست موارد مشخصی از موارد تعریف شده برای انواع تایپ های پشتیبانی شده schema رو مشاهده می کنید :
نظرات و بررسی های متعصبانه، خودخواهانه و شخصی (Self-Serving reviews) گوگل در این باره سردرگمی های زیادی ایجاد کرده است. گوگل اشاره دارد که بررسی ها و نظراتی که به عنوان Self-Serving تشخیص داده می شوند به نفع کاربران نیستند. بررسی ها و نظراتی Self-Serving محسوب می شوند که یک بررسی یا نظر درباره موجودیت وبسایت A از داخل خود سازمان A قرار بگیرد. یا مستقیما برای نشانه گذاری و درج این بررسی از ابزار شخص ثالثی توسط خود سازمان استفاده شود.
به همین دلیل با این بروزرسانی، نتایج review rich در انواع مختلف Schema برای مشاغل لوکال و سازمانی به نمایش در نخواهد آمد مگر در مواردی که نظرات و بررسی های خود سازمان را کنترل کنند.
استفاده از Property name الزامی است. در آخر، باید نام ایتم و موردی که مورد بررسی، نقد و نظردهی قرار میگیرد درج شده باشد. گوگل اینطور بیان میکند که : با این بروزرسانی، از این به بعد باید مطمئن شوید نام محصول یا ایتمی که مورد بررسی قرار میگیرد باید بصورت مشخص و واضح درج شده باشد و قابلیت بررسی داشته باشد.
گوگل اسناد لازم و مربوط به توسعه دهندگان را بروز کرد تا از این ویژگی الزام آور استفاده کنند.
در این وبلاگ مقالات و ویدئوهای آموزشی در زمینه آموزش سئو و وردپرس و آموزش نرم افزار ایلوستریتور و فتوشاپ قرار داده خواهد شد اگر مطالب من برای شما مفید است من را دنبال کنید و اگر برای شما ممکن است آدرس من را در وبلاگتون لینک کنید : دانیال طاهری فر https://danialtaherifar.ir