سلام 
دانیال طاهری فر هستم 
امروز قصد دارم قابلیت کلیپینگ مسک در نرم افزار آدوبی ایلوستریتور به شما آموزش بدم که کاربردهای خیلی جذابی میتونه داشته باشه
چهار مثال برای درک بهتر این قابلیت برای شما آماده کردم که در ویدئوی مربوطه در یوتیوب می تونید مشاهده کنید.

لینک ویدئوی آموزشی کلیپینگ مسک در یوتیوب دانیال تی وی

قبل از هرچیز یک پروژه ی جدید ایجاد می کنیم 
برای آموزش ابتدایی با استفاده از اشکال هندسی پیش میریم

آموزش ساده کلیپینگ ماسک در نرم افزار آدوبی ایلوستریتور

از سه راه می تونیم به گزینه ی کلیپینگ مسک برسیم که البته به ورژن نرم افزار شما هم ارتباط داره 
من از نرم افزار adobe illustrator cc 2018 استفاده می کنم 
روی دو آبجکت راست کلیک می کنیم و گزینه ی clipping mask را انتخاب می کنیم 
راه دیگه ای که داریم اینه که از منوی آبجک به قسمت کلیپینگ مسک وارد بشید 
و از منوی باز شده گزینه ی میک رو انتخاب کنید
و روش سوم هم استفاده از کلید های ترکیبی کنترل+7 هست

نکته ی مهم ترتیب قرارگیری لایه هاست که کدوم سطح برای ما قابل نمایش باشه
لایه ی پایینی رنگ رو برمیگردونه

با گرفتن و کشیدن لایه ها میتونیم اونارو مرتب کنیم

کاربرد جذاب دیگه ای که برای کلیپینگ مسک وجود داره اینه که ما به متن دلخواهمون یک تصویر زیبا اعمال کنیم 
حتما تو پوسترهای گرافیکی مشابهشو دیدین

کلیپینگ مسک در نرم افزار ایلوستریتور به سادگی قابل انجام هست و وقتی

آموزش کلیپینگ مسک در نرم افزار ایلوستریتور

اگر این آموزش برای شما مفید بوده کانال دانیال تی وی در یوتیوب را دنبال کنید 
و اگر سوالی واستون پیش اومده یا نیاز به آموزش خاصی دارید در قسمت نظرات بنویسید،
در اولین فرصت حتما بهتون جواب میدم یا واستون آموزش ویدئویی تهیه می کنم


Clipping mask in Adobe illustrator

با دانیال تی وی همراه باشید

کانال یوتیوب Danial TV

صفحه ی شخصی من در اینستاگرام